Wednesday, April 21, 2010

FeSeNi 2010 (Tarian Asli,Kreatif n Puisi)


Seterusnye aku nak bercerita tentang acara yang aku masuk untuk Feseni 2010 kali ni,,hehe,,3 acara aku join,,tamak gile,,saje je nak join banyak2 coz aku banyak mase free sem nie,,bosan kalo xwat pe2 kat bilik,,walaupon aku kayu, aku nak gak join tarian,,stat kem bulan 12.2009,,Pengajar kami sangat la garang,,sape lagi kalo bukan kak as,,hahaha,,Ari2 la kene maki,,kene hanjing,,kene babi,,sebulan,,dua bulan leh tahan lagi,,tetibe ade satu malam aku kene maki,,perghhh,,dah la xcukup ahli menari,,die tetap nak ada kan training,,pe lagi aku pon meletups la,,,kene la blik maki ngan aku,,hahaha,,,bom meletup,,bak kate mirul cam Rita n Lisda dah berperang,,2 minggu aku benti menari,,xmau masuk.,tapi kawan2 pujuk,,aku masuk blik,,dah tak igt step..gile x,,takpe2,,aku training sungguh2,,dah la tyme tu tarian kreatif drg dah masuk minit kelima,,terkial2 la aku nk mengikot nyer,,hahaha,,tapi usaha tetap membuahkan hasil,,aku dapat follow gak step,,kak as dah slow sikit pas aku maki die,,dah xmaki2 lagi,,bagus la,,xsemua orang leh tahan maki,,xmasuk pe yang diajar kalo asyik kene maki jer,,tibe la saat2 malam pertandingan tarian melayu asli,,berdebar2 gile,,aku takut aku tergekincir je kt pentas cz mase rehearsel aku tergolek jatuh,,malu beb,,berkat doa kak as,,kami melangkah naik pentas dengan yakin,,last2 dapat no 4,,kecewa memang kecewa tapi kami dah wat yang terbaik,,heheh,,




Hodoh Gile muke aku,,wakakaz,,


Macho x??hehehe,,


Keesokkannya pertandingan tarian kreatif,,kreatif habis,,hahaha,,dengan baju2 kitorang kreatif dibuatnyer,,bukan main seksi malam tu sehingga disqualified,,sedeynyer,,dengar2 citer kalo x kitorang dapat no 3,,hehehe,,xpe,,yang penting enjoy n sume all out malam tu,,


Tarian Kipas n Dabus


Ngan Dik One,,

Okey,,acara ketiga plak aku masuk puisi,,ni puisi rock lagi,,esok nak lawan malam nie baru bertanding,,gile x??mampu,,walaubagaimanapon,,kami tetap wat yang terbaik n feel habis,,siap aku nak nangis baca puisi nie,,satu dewan diam tu tyme kitorang bace,,cume mase Bonda masuk je Bising sikit,,hahaha,,thanks to yus n nad,,diorang baca memang mantap n wat aku lagi feel,,Tajuknya "Ke Makam Bonda",,siap ada kubur lagi,,ape yang aku bayangkan tyme tu aku p melawat kubur mama aku,,huhuhu,,sedey siot,,


Feeling habis depan kubur,,huhu,,



Hmmm,,menghadap kubur,,sebak rasenyer,,

Ke Makam Bonda ~ Usman Awang

Kami mengunjungi pusara bonda

Sunyi pagi disinari suria

Wangi berseri puspa kemboja

Menyambut kami mewakili bonda

Tegak kami di makam sepi

Lalang-lalang tinggi berdiri

Dua nisan terkapar mati

Hanya papan dimakan bumi


Dalam kenangan kami melihat

Mesra kasih bonda menatap

Sedang lena dalam rahap

Dua tangan kaku berdakap


Bibir bonda bersih lesu

Pernah dulu mengucupi dahiku

Kini kurasakan kasihnya lagi

Meski jauh dibatasi bumi


Nisan batu kami tegakkan

Tiada lagi lalang memanjang

Ada doa kami pohonkan

Air mawar kami siramkan


Senyum kemboja mengantar kami

Meninggalkan makam sepi sendiri

Damailah bonda dalam pengabadian

Insan kerdil mengadap Tuhan


Begitu bakti kami berikan

Tiada sama bonda melahirkan

Kasih bonda tiada sempadan

Kemuncak murni kemuliaan insan

Hayatilah puisi ini,,Akhir kate aku sangat enjoy n berpuas ati dapat masuk ketiga-tiga pertandingan ni walaupon xmenang,,rase puas coz aku pon dah taun akhir kat Um,,pe lagi balon habis semua acara,,hahaha,,

No comments:

Post a Comment