Wednesday, April 21, 2010

Xtvt Lepas (oktober 2009-April 2010)

Sebelum kita ke komik seterusnya,,nak gak cite bende2 yang dah lepas,,banyak kot,,sume aku xletak dalam nie lagi,,nak cite satu2 r,,bosan petang2 camni,,xwat pe,,Tapi nak stat dari mana ek,,

Kita stat ngan 1st projek aku di Kolej 9,,dari taun 1 aku xpenah nak join mane2 projek kat kolej nie,,sebabnya aku xsuke nak invite bende2 camni,,tetibe satu aritu aku rajin lak nak p dewan mase dak2 ni bukak table untuk interview projek,,ingat nak tengok jer tapi tetibe preside kolej 9, Afiq suh aku jadi pengarah,,mule die offer jadi pengarah mps,,aku ckp gile,,projek besar,,xmau aku,,last2 aku amek la projek Rumah Terbuka Mahasiswa melayu,,umah terbuka sempena raya,,cuak gak mule2,,coz xpenah2 join projek,,ni lagi nak handle projek,,gilo ape,,tapi aku nak gak try bende baru,,aku cari MT yang kuat2,,duk bawah aku,,member banyak saport gak,,dah dalam aku wat kkd sume dengar2 cite yang sebenarnya pengarah lama nak amek pengarah lain,,what???aku dah penat2 setelkan kkd,,ulang alik ke HEP,,sedap2 nk ganti ngn orang lain,,aku tetapkan pendirian aku,,ramai gak yang xpercaya aku leh wat n handle projek nie,,

Teruk gak aku kene hentam ngan Sir Ramzi coz xjemput alumni,,siap die nak cancelkan projek nie,,nasib ade faisal n afiq yang terangkan perkara sebenar kat master,,fuhh,, lega,,,RTMM sesi 2009/2010 ni telah ditetapka pada 3 n 4 oktober 2010,,1st meeting berjalan dengan jayanya bersama penyelia, Kak Syafa,,Diorang cam xcaye pe yang aku nak wat,,aku terangkan satu2 pe yang aku nak wat,,aku nak wat catwalk untuk showkan baju2 tradisi melayu,,pertandingan nyanyian lagu raya ala2 AF,,macam2 lagi la,,yang penting bertemakan JAWA,,hehe,,siap aku panggil dak tarian joget jawa,,thanks to ELLa,,untuk nyanyian tu lak aku jempot abg rel,,siso n sorang lagi sape ntah,,hahaha,,

Banyak bende gak yang berlaku,,mintak sponsor xdapat,,macam2 r,,sampai ade mase nak give up jer,,,seminggu sebelum malam majlis,,semua persiapan telah dibuat,,lampu pelita dah dipasang keliling kolej,,meriah gak r,,3 oktober kitorang wat pertandingan,,tukar dengan aktiviti kacau dodol n bakar lemang,,coz sume tu memenatkan,,so xyah wat,hahaha,,walaupon ramai yang membantah suh wat,,aku pengarah,,suke aku r,,





Akhirnya tiba malam yang ditunggu2,,Rumah Terbuka Mahasiswa Melayu sesi 2009/2010,,Aku masuk bersama2 master dan VIP lain,,wah,,rase cm orang beso lak duk skali ngn diorang,,1st ayat yang aku dengar malam tu,,"pian,,awak buat sume nie??saya masuk2 je tadi dah rase cam kat kampong,,"wah,,terharu aku,,aku hias dewan ngn kain batik,,hehe,memang cam kat kampong la,,aku p berucap,,1st tyme gugup gak la,,hahaha,,then gimik perasmian yang paling vouge aku rase,,runway baju raya,,meletup ngan model2 kolej sendiri,,termasuk aku,,hehehe,,nak jugak kan,,sume dah rase cm jadi model sendiri,,sume berjalan lancar malam tu,,thanks kepada sume,,dan satu lagu ucapan yang aku xkan lupe "pian,,tahniah,,saya xbg ni saya bgi ni"sambil tunjuk good kedue2 belah tangan,,abg jalil ketua alumni,,korang tengok sendiri la gambo nyer,,













Thanls kepada semua yang terlibat menjayaka RTMM09/10 ni,,heheh,,

No comments:

Post a Comment